Δευτέρα, 07. Αυγούστου 2023 Επικαιρότητα | Μνήμες | Αξιοθέατα | Εικόνες | Γειτονιές 

Τα γεγονότα

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου ενέκρινε νέα κυκλοφοριακή μελέτη  

Την Ανασύνταξη – Αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης ενέκρινε με απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου, σε πρόσφατη συνεδρίαση, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ολοκληρωμένη και λεπτομερής παρουσίαση του συνόλου των σταδίων της μελέτης (Ανάλυση – Οριστική πρόταση) από τον υπεύθυνο του μελετητικού γραφείου κ. Μιχάλη Παρασκευόπουλο. Η μελέτη έχει ως αντικείμενο μια σειρά ρυθμίσεων και μέτρων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της περιοχής του Δήμου.

Στην τοποθέτηση του, ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός επισήμανε ότι το προηγούμενο διάστημα προηγήθηκε εξαντλητική συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στο Δημοτικό Συμβούλιο.

«Η ανασύνταξη – αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης είναι μια πρακτική που εφαρμόζουν όλες οι σύγχρονες πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η κυκλοφοριακή μελέτη δεν έχει στατικό χαρακτήρα. Ανασυντάσσεται διαρκώς σύμφωνα με την εξέλιξη της πόλης, με την επέκταση της, με την κατασκευή νέων έργων και την αύξηση των αυτοκινήτων. Πρέπει λοιπόν να προσαρμόσουμε την κυκλοφοριακή μελέτη στις συνθήκες της εποχής.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Μοσχολιός τόνισε ό,τι μετά τη σημερινή μας απόφαση πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης που σημαίνει ό,τι πρέπει να εξασφαλίσουμε πόρους για την υλοποίηση των έργων (διανοίξεις δρόμων, πληροφοριακή σήμανση κ.λ.π.), καθώς επίσης να πραγματοποιηθούν δράσεις από την κεντρική εξουσία για τη διαφύλαξη της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης, με την έγκριση του πάγιου αιτήματος της Δημοτικής Αρχής από το Υ.ΠΕ.Σ.ΔΑ για την κάλυψη των δέκα έξι θέσεων της Δημοτικής Αστυνομίας.»

Ένα βασικό συμπέρασμα από την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης προκύπτει από τη Σύγκριση των Κυκλοφοριακών Φόρτων στην πόλη μεταξύ των ετών 1997 και 2004, που παρουσιάζει οριακή αύξηση μόλις κατά 10% το 2004 σε σχέση με το 1997 στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης, ενώ η αντίστοιχη αύξηση των εισερχόμενων οχημάτων –το 2004 σε σχέση με το 1997 – στην περιφέρεια, ανέρχεται στο 40%. Αυτό φανερώνει την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων κυκλοφοριακής οργάνωσης (πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις κ.λ.π.), που εφαρμόστηκαν από το 1997 έως σήμερα.